Kjøpsvilkår

VILKÅR FOR NETTHANDEL HOS BUNADHJØRNET AS

 Priser:

Alle priser er oppgitt i norske kroner inklusive mva. Vi tar forbehold om prisfeil/trykkfeil i nettbutikken.  For Svalbard og andre områder av Norge gjelder egne takster. For forsendelser utenfor Norge gelder Postens/Brings takster.

Porto kr 50,- legges til alle bestillinger under kr 2.000,-. Alle bestillinger over kr 2.000,- sendes kostnadsfritt.

Betaling:
Vi bruker Stripe betalingsløsning. Du kan betale produktene med et debetkort eller kredittkort. Varene er å anse som Bunadhjørnet AS eiendom inntil full betaling er mottatt.

Angrerett:
Angrerettloven fastsetter 14 dagers full returrett på alle varer kjøpt utenfor fast utsalgssted. Dette gjelder ikke produkter som er laget spesielt for kundens mål/bestillingsvare. Dette er varer uten returrett. Du har krav på å få tilbake alt du har betalt inkl. porto, ekspedisjonsgebyr og postoppkravsgebyr, etter at varen har blitt levert tilbake. Returporto må dekkes av kunden, med mindre selger har misligholdt avtalen. Vi anbefaler at varene sendes som registrert pakke, da har du kvittering på at varene er sendt dersom pakken skulle komme bort underveis.

Ved bruk av angrefrist skal vedlagt skjema fylles ut og returneres sammen med varene i originalemballasjen. Returpakker sendt i postoppkrav vil ikke bli hentet.

Garanti:
Bunadhjørnet AS leverer varer i henhold til produsentenes garantivilkår. Garantitid er begrenset til den garantitid produsentene leverer på det enkelte produkt og gjelder fra leveringstidspunktet. Forøvrig gjelder reklamasjonsreglene i norsk kjøpslov paragraf 32.

Levering og leveringstid:
Varene har en leveringstid på 7-10 dager. Vi tar forbehold om hendelser utenfor vår kontroll. I høysesongen kan det forekomme forsinkelser. Er vi utsolgt for varen(e) du har bestilt, vil vi ta kontakt med deg for å avtale om du ønsker delvis levering, og for å opplyse om forventet leveringstid. Ønskes delvis levering vil alle portokostnader i forbindelse med dette belastes kunden.

Force Majeure:
Er Bunadhjørnet AS forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over, inklusive mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører, er Bunadhjørnet AS bunader fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller.

Pakkesporing:
Pakkesporing blir sendt deg pr. e-post når dine produkt(er) blir sendt fra vårt lager. Kontakt Bring kundeservice dersom det er spørsmål angående din levering.

 

Produktansvar:
Hvis de solgte varer volder skade på gjenstander og dette skyldes at produktet ikke byr den sikkerhet som bruker eller allmennhet med rimelighet kunne forvente, er Bunadhjørnet AS erstatningsansvarlig i den utstrekning slikt ansvar kommer i følge av lov 23. desember 1988 nr. 104 om produktansvar.

Uavhentede pakker:
Hentes ikke pakken innen hentefristen, vil kjøper faktureres med et returgebyr på kr. 300,- inkl. mva. for dekning av porto og forsendelsesutgifter. Ved bruk av angrefrist skal vedlagt skjema fylles ut og returneres sammen med varene.